we keep repeating mistakes for souvenirs



Du förvandlas till ett namn i min telefonbok som börjar bli full.
För visst kan kärleken vara berusande, men grabben,
jag klarar av att stå upp, utan dina händer runt min midja.

(för de håller ändå inte hårt nog för att radera klockans tickande,
radera varje dag du hade något viktigare för dig... eller någon.
och du köpte inte mig i en leksaksaffär, om du minns?)

Men du, det som kommer göra mest ont för dig är inte klockans tickande, utan när du inser att jag redan glömt hur dina händer kändes runt min midja.
(det kommer kännas ungefär som den gången du fick en tackling och sargen mellan benen, grabben)
den där gången du satte dig i duschen, och grät.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0