there we were out there, unaware of where we'd been

Hemma och ömkar mig på grund av sjukdom. Har alltså haft tid övers för en massa onödiga saker, såsom; lusläst varenda text jag har skrivit och även hunnit reflektera över varför jag skrev den och vad jag menade med den. Jag har tittat igenom varenda bild i arkivet och blivit helt nostalgisk av minnen, bra som dåliga.

Som när Josefins födelsedagsblommor blev överkörda. Eller då jag och mitt ex hade köpt flera kilo jordgubbar som vi på något sätt lyckades baxa hem på cyklar. Mitt ute på den ganska lilla sjön sätter sig Sara på kanten och moonar hela landsvägen för att lätta på trycket. Den dagen då Aleksi skulle tvinga mig till entourage-maraton och vi båda somnar under första avsnittet. När vi sista natten på festivalen klämde in oss fem (eller var det sex?) pers inne i ett tremannatält inför SMK. Natten fylld med puss&kram på min soffa med den där söta pojken. Då Hannah och jag cyklade mot stugan på gotland, jag lyckas cykla ner i diket praktiskt taget stillastående. Natten då jag och Coffe sov i den ökanda sängen på balkongen och hur vi på morgonen tävlade i vem som kunde ha mest vindruvor i munnen samtidigt (jag vann). Den löjligt tidiga sommarmorgonen som spenderades i vasaparken med 7-eleven frukost, en longboard och kaninerna. Min nära döden upplevelse när jag väldigt ostabilt satt på Bobes axlar och han kutar iväg över den rotfyllda terrengen som skulle kallas vip-området. När vi satt på ett tak ute i åkersberga och såg solen gå upp (minns mest att jag knappt vågade ta mig ner). Skyfallet då alla i baren klädde oss i moderiktiga sopsäckar med arvika-loggan på, även om vi alla redan var blöta in på underkläderna. När Moa smidigt skulle gå upp från stranden och halkar i en stor lerpöl (som enligt henne inte såg så farlig ut). Fick lära mig den hårda vägen att efter en liter vin sittandes så är det tydligen ingen bra idé att kuta ner för en backe som är fylld med picknickfiltar (och folk). Den kvällen utanför snaps då jag träffade den där för allra första gången. En dagen-efter då Ola cyklade med mig sjungandes på pakethållaren till stormarknaden för inhandling inför festival. När Isabella påpekade att hon hade besvär med att ta bentag (följden av en natt fylld av sex i ett litet tält). Och så sist men inte minst när en viss fröken skulle prova le mot en främmande kille för första gången, och blev helt skräckslagen och paranoid när han faktiskt log tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0