i'm better, i'm done, you're on your own


Det spritter bokstavligt talat i fingrarna. Att vara på g, att göra något med mig själv. Jag har precis kommit hem från det jag älskar mest. Att resa, andas och se en helt ny plats, ett annat liv. Träffa människor som pratar ett annat språk, där man kan prata sitt modersmål och dom tittar på en som om man vore helt sjuk i huvudet för att dom inte förstår. Hur man än vänder och vrider på min, kanske ganska vridna, syn på livet så finner jag mig ändå alltid att trivas när jag är på väg. Om jag så är på väg till jobbet, en fika med en kär vän, eller bara åka till en stadsdel där jag inte satt mina fotavtryck tillräckligt många gånger. Så det är väl därför jag sitter med minst tio stycken flikar med nya jobb som ska sökas. På riktigt den här gången, inget skit som ska hamna i min "skickat" korg. Den här gången ska jag komma iväg, komma bort från startblocket. Igen.





x


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0