so will you take just a little of my heart


Försöker fokusera. Försöker lyssna utan att höra. Försöker sålla bort vetskapen om att det är din röst som flyter ut ur högtalarna. Försöker förstå hur du lyckades knyta dina sidenband i dubbelknutar runt mig. Försöker hitta en anledning till varför du gjorde det alls. Försöker se dig så som jag gjorde från början, som vem som helst. Försöker skrubba bort dina kyssar från mina läppar. Försöker glömma bort din beröring som brände genom lager av kläder. Försöker lugna mina hjärtslag när mina tankar vandrar iväg till dig. Försöker lista ut vem du är. Försöker minnas din röst när du viskade i mitt öra. Försöker radera ditt sms. Försöker tömma mig på dig.

Allt är förgäves, mina försök är åt helvete. Jag kan inte förstå, jag kan inte skrubba av dig från mig. Jag kan inte glömma, jag kan inte lugna mitt hjärta. Och jag kan för allt i världen inte minnas din röst just då, eller ens vad du sa.



x


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0