vad vet du om månljuset, förns du blivit sönderslagen under det?


Sitter iförd endast en knälång tröja, mumlar med i nostalgiska toner från år sedan, har pressat ner mina frusna fossingar i en toffla bara för att jag inte orkar leta fram den andra, söker bilder på band jag älskar och drömmer om kärleken jag inte kan sluta läsa om. Nu däremot ska jag sluta att sitta här och ödsla min tid, hoppa ner i sängen och glida in i min bok. Och det är nästan lite lustigt att jag irriterar mig så mycket på dom svenska översättningarna. Ska man läsa, ska man läsa på riktigt för bövelen! Kanske är det för att jag nu har plöjt alla fyra böcker på orginalspråket, som jag inte kan tänka mig att känslan blir densamma på vårat tråkiga språk. Eller rättare sagt, inte hennes språk. Hon som skrev hela baletten.. jamen vafan. Nu började jag driva på en meningslös debatt med mig själv om det här. Som sagt, sängen var det.


x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0