anybody home?


Det syns verkligen på morgonen hur ur fokus jag är när jag kommer hem från puben. Kläderna har jag droppat på en liten stig efter mig, tröja, klocka, byxor. Allt åker av ett efter ett. Sen har jag fått för mig att jag är hur tyst och duktig som helst inne i köket när jag ska ha lite nattmat. Och klart att jag har städat efter mig! På riktigt ser det mer ut som ett mindre kaos. Lite ost flagnor ligger utspritt över diskbänken, smörkniven ligger och kladdar, oboypulvret har gjort fina mönster mitt i allt annat. Och sen hittar vi mig, på sofflocket med teven på. "Jag ska bara blunda lite" heter det i huvudet. Sedan vaknar man av att någon ringer. Klockan 2. Hoppsan.

Ska ta mig till alvik. Få lite frisk luft i mig. En promenad borde sitta gott efter för många timmar i samma ställning på soffan.


x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0