i've made this just for you, so you can see me, all of me

Du stod vid spisen, rörde runt i någon av alla pannor på plattorna. Jag satt på golvet, skräddaställning, iklädd din favorit t-shirt. Du pratade om något som hade hänt på jobbet, jag lyssnade bara halvt. Smuttade på vinet du hade med dig hem, tvinnade mitt hår mellan fingrarna. Du upphörde prata, lufttrummade med till arctic monkeys från högtalarna. Jag studerade dig, lät tungan spela över mina torra läppar, drog in andan och höll kvar den. En av slevarna tappade balansen och tog sin tillflykt ner på golvet framför mina knän. Sås skvätte över mitt högra ben och jag lät lite av luften slippa förbi mina ihopknipta läppar. Du skönk ner bredvid mig och drog fingret över en av såsfläckarna på min hud. "Smaka" manade du och sträckte fram fingret. Luften som höll på att spränga min bröstkorg slapp ur mig med en lång suck. Du log och strök såsen av ditt finger på mina läppar. Mina händer sökte sig till din hals och jag kröp intill med allt jag hade, så nära jag bara kunde. Vinglaset jag haft i handen skvimpade över och lämnade röda fläckar på din skjortkrage. Du viskade varma ord i mitt öra, kysste mig på örsnibben och lyfte upp mig i din famn. Det var den kvällen jag insåg att jag älskade dig. Mer än mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0