it will creep up inside you


.. har inget att skriva. Skrivtorka. Torka i huvudet. Allt bara snurrar och fel tankar hamnar i fel fack. Börjar jag bli vuxen nu? På riktigt menar jag? Skaffa jobb, flytta hemifrån, blala. Jag fyller tjugo om ganska snart exakt fem månader. Då lämnar jag dom osäkra tonåren bakom mig för att faktiskt inte bara låtsas växa upp, utan också göra det. Men tänk om jag inte är redo att släppa min fasta punkt? Vem vet vad som kan hända på fem månader, men så känns det just nu. Jag får en lätt ångest av att inte vara hemma under några nätter i sträck. Men okej, då kommer det vara så att jag inte är hos någon annan, i någon annans hem. Jag kommer vara hos mig. Hemma hos mig.
Fan, jag vill inte bli vuxen. Men samtidigt vill jag ha mitt eget liv. Hur ska jag få det att gå ihop? Det måste väl det antar jag. På något sätt, till slut klurar jag ut min lösning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0