leken förstörs av logiken


Har inte mycket att säga. Det är måndag idag, senast jag skrev var i fredags natt. Då var jag trött och breddfylld med snoriga filmer. Så, det blev ett lika slabbigt inlägg. Ursäkta mig.
Hur som helst har dagarna passerat. Försökte dricka bort mitt lilla huvud i lördags. Slutade.. inte som jag tänkt mig. Alls. Jobbade med för lite timmar sömn i kroppen dagen efter. Den där extra timmen gjorde inte mycket för mig, även om jag hade saknat den om jag inte hade fått den. Har tänkt på att alla gnäller (dom flesta om inte annat) på att jag sover för mycket. Eller det faktum att jag blir sjukligt grinig om någon väcker mig för tidigt, för fel. Låt mig bara vara eller väck mig med en puss så blir jag glad. Gladare. Definitionsfråga.

Idag har jag andats in nostalgi. Och damm. Grävt i barnkläder och gamla pussel. Skolarbeten och dumma historier. Hittat mammas gamla knappar som jag stoppade i fickan, plus en förjävla massa klockor. Sparkade mig fram på en sparkcykel hem också. Den ska jag tyvärr inte behålla, hur kul det än var ska den doneras till mina kusiner. Som mina styltor. Hur fan kommer det sig att jag har ett par styltor? Bott i lägenhet mer än större delen av mitt liv. Plus att min balans är åt skogen. Fast det kanske har kommit på senare dagar. Kanske.


Nu har jag abstinens. Efter något jag inte har känt av på länge. Fan också.
Hur ska jag lösa det här då?


..

Kommentarer
Postat av: Emma

Skickar en godmorgon-puss till min lilla ängel uppe i stora staden! :*

2008-10-28 @ 07:42:41
URL: http://emmafransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0