well i refuse


5 januari. Det skrev jag egentligen bara för att jag ska ha koll på när min käre vän kommer hem från Kina. Känns som om det är många som har sitt avresedatum imorgon? Okej, jag ska sluta. Julen är över och jag har jobbat mig igenom dom senaste dagarna. Sjukligt skön stämmning. Igår blev det dessutom lite öl på ankan efteråt, vilket resulterade i hemgång vid stängning och skedandes i sängen.

På senaste har jag vart på något dåligt humör. Inte konstigt, julen är inte min tidpunkt bara. Plus att de senaste händelserna kanske inte fått mig på bättre humör heller.

Och okej så här; julen är inte till för mig. Press, stress och det faktum att man måste umgås vare sig man känner för det eller inte. Vissa gillare, inte jag. Så låt det vara så.

Just idag var droppen. Jag förvandlades till den bitterfittan som annars bara syns ibland med roliga kommentarer. Jag dillar om att det kommer vara lätt att lämna allt det här, även om jag innerst inne vet hur hårt det kommer vara, eftersom att besvikelse efter besvikelse tär på en. Josefin tog fint ner mig på jorden igen, så gott hon kunde. Så kan det gå. Jag är dock fortfarande bitter. Så jag ska gå och hämta lite mat, bädda ner mig och kväva mig.


x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0