cause' i need your sway


080808. Stockholms dag. Ja, det var igår och då var jag inte hemma. För då var jag på ett bröllop, som ända fram till en kvart efter att det skulle börjat såg väldigt mörkt, blåsigt och regnigt ut. Inte bra för ett uthomhusbröllop. (Kanske var för att vissa i familjen hade spenderat natten på pensionatet med att slå ihjäl spindlar?) Hur som helst styrdes molnen iväg och bröllopet var otroligt. Sedan blev det till att åka till golfklubben vid havet för middag. Italiensk buffé och trevligt sällskap. Förutom att det var väldigt tomt på min vänstra sida, där mitt hjärta skulle suttit om han nu hade kunnat följa med.
Så kort och gott, trevlig och mysig dag med stora feta släkten. Och dom som inte är släkt, "på riktigt". Jag och min bordspartner disskuterade det lite fram och tillbaka. Plus att rummet var ungefär till hälften fyllt med norrlänningar, andra hälften skåningar. Och så några utbölingar lite här och var, som vi stockholmare, en amerikan osv.

Nu är jag i alla fall hemma. Kände redan när vi passerade Södertälje att jag var hemma. Skåne är fint, men nothing feels like home uh?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack jessica, jag mår bättre. Jag blev väldigt full i fredags och ramlade och slog i bakhuvudet vilket ledde till vad de tror är en mindre hjärnskakning. Jag har iaf slutat må illa nu och det ska vara ett gott tecken. Hoppas du har det bra, längesen vi sågs :(

2008-08-10 @ 17:22:35
URL: http://holmenkollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0